pühapäev, 5. juuli 2020

Google Analytics ettevõtjale ja turundajale. Eve Keerus-Jusupov

Google Analytics ettevõtjale ja turundajale. Eve Keerus-Jusupov

Google analytics kogub andmeid, töötleb neid ning aitab teha otsuseid, et müügimudel veel paremini toimiks. Keskenduda tuleb sellele, mis on olulisem.
Taktikad:

  • Müük kodulehel
  • Sisuturundus- kliendi harimine, otsimootoriturundus, ettevõtte usaldusväärsuse suurendamine, blogiturundus, e-posti turundus, youtubei video.
  • Sotsiaalmeediaturundus - Sisu ja pakkumiste levitamine sotsiaalmeediakanalites

Tuleb määrata KPI-d. Näiteks käive, keskmine tellimuse väärtus, blogi puhul tagasipöörduvate kasutajate arv, keskmine lehel oldud aeg, postituste jagamine sotsiaalmeedias, kasutajaks registreerumiste arv.... (uudiskirjaga liitunute arv, hinnapäringute tegijad)

Eesmärkide seadmine. Admin-Goals- New Goal - On Goal setup page select "Custom" option and press on Continue button. Add the name- for example Destination. Then specify the Destination url, value, add funnel (all funnel url-s that will direct to the final goal: main page, service page, etc.)
Valuuta muutmine: Admin- View Settings- Currency displayed as

Tähtsamad mõisted:
Sales funnel- müügilehter(tunnel) on teekond veebilehel jõudmaks määratud eesmärgini (näiteks ostu sooritamiseni).
Eesmärgid jagunevad makro- (ostu sooritamine) ja mikroeesmärkideks (kasutaja registreerimine, info jagamine)
Müügimudel: tegevused, mis toovad kasutaja kodulehele.
-turunduskanal (Google otsingumootor, facebook)
-keskkond (toote/teenuse sisuleht, blogipostitus, facebooki landing page, campaign page)
-pakkumine
-tegevus (ost, hinnapäringu tegemine, registreerimine)

Ja kanalid, mille kaudu kasutajad tulevad:
(Acquisition-All traffic - Channels ()Source/Medium) - nimetatakse ka Multi-Channel Funnels
  • organic search- tasuta otsingute lehed - Assisteeriv kanal
  • referral - viited teistelt veebilehtedelt - Assisteeriv kanal
  • direct - veebilehe urli sisestamine käsitsi või on see bookmarkide all - Konversteeriv kanal!
  • paid search - tasulised otsingud nagu näiteks Google Ads 
  • social channel- sotsiaalmeediakanalid nagu näiteks facebook - Assisteeriv kanal
  • e-kirja kaudu
  • other


Üldise müügilehtri joonis:

Segmendid: valim kõigist külastajatest (näiteks new users, returning users, blogi kasutajad, segment huvide järgi, asukoha järgi).
kindlalt veebilehelt tulnud kasutajate segmendi loomine: Audience-Advanced Condition- new segement-Conditions-lisa nimi- Filter (Source contains veebiaadress.ee) - SAVE
Seda saab kasutada: Conversions- Goals- Overview ja millist sisu nad vaatasid on nähtav: Behavior-Site Content-All Pages
kindlal sisulehel käijate segmendi loomine: New segment- pane nimi- Conditions- Filter (Page contains /mingiVeebiUrl- SAVE


Conversion and conversion rate- soovitud tegevuse tegemine. Conversion rate on kasutajate protsent, kes sooritasid soovitud tegevuse.

Transaction- e-poe tehing

Bounce rate- külastajate hulk, kes ei jõudnud teisele sisulehele, vaid lahkusid esimeselt sisulehelt.
Reporting - Audience - Overview - Bounce Rate


Kodulehe tegemisel tuleb kirjeldada kliendipersoonad. Esileht peab ütlema 5 sekundiga mis on lehe eesmärk. Kas navigatsioon ja otsing toimivad? Kas otsing on seotud Google analyticsiga? Kas koduleht avaneb 2-3 sekundiga? Kas teiste klientide tagasisidet ja soovitusi küsitakse ja näidatakse kodulehel? (viimane suurendab kliendi lojaalsust).

Millistelt lehtedelt lahkuvad külastajad? Behavior-Site Content- Exit Pages





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Argumenteeritud suhtluse koolitus

Argumenteeritud suhtlus. Käisin koolitusel. Panen kirja märksõnad, et teemat vahel uuesti meelde tuletada. Suhtlus koosneb neljast etapist: ...